Ha viszont stimmel a teljesítmény, akkor bármilyen őrült optika megengedett. És mi van akkor, ha egy neves cég, amely missziójának tekinti az autók megszépítését, és ezért minden porcikájukat ismeri, minden gyártótól kiválasztja a legjobbat, és egy - még számunkra is - szokatlanul kemény sportkocsit hoz össze? Ezt mutatja be az autóápolási termékeket gyártó amerikai cég, a Meguiar's, egészen különleges Type-R Honda Integrájával.
Az 1,8-as szívómotor motorkerékpárokra jellemző fordulatszámoknál termelt 200 lóerejével, nem mondható éppen gyengének, ugye? De ez nem volt elég a csapatnak, hiszen a fiúk a karosszériát egy teljes embléma-, kilincs- és záreltávolítás után még sportosabbá tették egy APR szárnnyal, egy új első lökhárítóval, küszöb spoilerekkel, motorháztetővel, és egy Bouret-Design-féle diffúzoros hátsó köténnyel. Az egészet aztán még tovább fokozták egy agresszív piros fényezéssel, amelyet lila, fekete és sárga mintával díszítettek.
Most aztán a motor technikusokon volt a sor, hogy a teljesítményt az extrém sportos fellépéshez igazítsák. Ennek pedig nem volt könnyű megtalálni a módját, hiszen a Honda-motorokat már a szülői házban is kitűnően felszerelik. De egy képzett motorépítőnek semmi sem lehetetlen! Először a blokkot dolgozták át a klasszikus tuning módszereivel: a hengerfejben levő csatornákat felpolírozták, a dugattyúkat és a hajtókarokat pedig lekönnyítették, majd kiegyensúlyozták.
Az persze, magától értetődött, hogy egy ilyen körültekintően megépített gép csak akkor fogja meghozni a kívánt eredményt, ha a motorelektronikát és az üzemanyag-ellátást is ugyanilyen alapossággal dolgozzák át. De még így sem volt elég az erő, így egy HKS turbótöltővel és egy Roots kompresszorral növelték a négyhengeresre nehezedő nyomást.
Ennek a párosításnak az az előnye, hogy a két rendszer kiegészíti egymást, kiküszöbölve egymás hibáit. Alacsony fordulaton a kompresszor szállít többletet, magas fordulaton pedig belép a turbó.
A módosításokkal 425 (!) lóerőt sikerült összehozni. Ez már elég ahhoz, hogy az autópályán senki elől ne kelljen kitérni. Ha pedig lassítani kell, az AEM tárcsák biztosítják a megfelelő fékezőerőt.
Játék jó megfigyelőknek
Speciális sport futóműre nem volt szükség, arról már a gyártó gondoskodott. A kerekeknél viszont a tunerek megengedtek maguknak egy poént: a 7,5" széles, 18" átmérőjű és 215/35-ös gumikat viselő felnik a bal oldalon az Advan, a jobb oldalon a RacingHart polcairól származnak.
Vajon ki veszi ezt elsőre észre? A kipufogórend- szernél ez a kérdés fel sem merül, hiszen a HKS kipufogó két végződésével jóval erősebben ki tudja ereszteni a hangját, mint a visszafogott szériaváltozat.
Aki a pompázatos karosszéria és a teletöltött motorház után a belső térben egy kis egyszerűséget keresne, annak csalódnia kell. Fekete és zöld hasított bőrrel behúzott Sparco ülések és ajtókárpitok, Motometer kiegészítő műszerek, Sparco kormány, pedálok és váltógomb, no meg az autó színére fényezett műanyag elemek teszik az utasteret ugyanolyan izgalmassá, mint amilyen a külső.
És az ingerek nemcsak a szemet kényeztetik el, hanem igény esetén a fület is: aki a motor férfias hangját a háttérbe szeretné szorítani, az segítségül hívhatja a Pioneer hifirendszert, majd fülészét. Ha a Meguiar's az autóápolás terén is ilyen profi, mint az átépítésben, mi bátran a gondjaikra bíznánk akár a legféltettebb járgányunkat is. |